dinsdag 6 oktober 2020

D66 verheugd met Corona Initiatieffonds

Op initiatief van Wethouder Thomas Walder heeft het college het Corona Initiatieffonds ingesteld, bestemd voor initiatieven die de economie van Deventer versterken. Een prima initiatief om de komende herfst en winter door de Corona-crisis heen te komen.

Dit speciale fonds heeft een omvang van € 200.000, – en wordt beschikbaar gesteld voor initiatieven die de gastvrijheid, aantrekkelijkheid of veerkracht van stad, dorp of buitengebied kunnen versterken. Aanvragen kunnen worden ingediend bij de gemeente. Er zijn spelregels voor dit fonds waar een aanvraag aan moet voldoen. Die zijn te vinden op deze SITE.

Ondernemers zijn blij met dit fonds

De Deventer economie heeft zwaar te lijden onder alle beperkingen door het Coronavirus. Ondernemers kunnen elke denkbare steun goed gebruiken! Peter Brouwer, de vertegenwoordiger van de binnenstadondernemers (SDBM), sprak twee weken geleden op een informatiebijeenkomst al verheugd over dit fonds. Binnenstadondernemers kunnen bijvoorbeeld aanvragen indienen voor een verdere verfraaiing van de aankleding in de binnenstad de komende kerstperiode. Dit trekt extra bezoekers naar onze mooie historische binnenstad en dat komt de binnenstadondernemers natuurlijk ten goede.

Het is de opzet om de middelen in het fonds verspreid beschikbaar te stellen over het komende halfjaar. Opdat er na de belangrijke kerstperiode, ook budget beschikbaar blijft voor de daaropvolgende rustige wintermaanden.