maandag 28 januari 2019

Uitspraak rechter over Klimmendaal

Op 23 januari heeft de voorzieningenrechter de verzoeken van revalidatiecentrum Klimmendaal toegekend. Voor de patiënten van Klimmendaal is de uitspraak waarschijnlijk goed nieuws omdat de periode dat er gereisd moe(s)t worden naar Apeldoorn of Zutphen bekort zal worden.

De uitspraak betekent dat de rechter het belang van de patiënten bij een tijdelijke huisvesting aan de Hunneperkade zwaar laat wegen. Zwaarder dan het argument van de gemeente Deventer, die huisvesting –conform het bestemmingsplan- niet wilde toestaan op dit bedrijventerrein.

De gemeente en Klimmendaal gaan eind januari om tafel om een tijdelijke vergunning voor Klimmendaal te bespreken aan de Hunneperkade. Op termijn is het de bedoeling van alle partijen om huisvesting voor Klimmendaal op het Brinkgreventerrein te realiseren. Zodra die mogelijkheid beschikbaar komt (binnen twee jaar), moeten de behandelingen aan de Hunneperkade beëindigd worden.

D66 Deventer heeft eerder vragen over deze kwestie gesteld en blijft ook in de toekomst de gang van zaken actief volgen. U kunt ons altijd benaderen hiervoor.