vrijdag 30 november 2018

Deventer hofleverancier van D66-kandidatenlijst Provinciale Staten

Blanca de Louw is door de leden van D66 Overijssel verkozen op de zesde plek op de kandidatenlijst bij de Provinciale Statenverkiezingen van maart 2019.

Blanca de Louw (6)

Lijsttrekker Wybren Bakker: ‘Blanca spreekt de taal van jongeren en heeft met haar juridische kennis scherp oog voor mobiliteit en ruimtelijke onderwerpen. Ze zal zich inzetten voor een sterkere bereikbaarheid voor alle inwoners in stad en landelijk gebied. De Louw volgt op dit moment nog een honors rechtenstudie aan de Universiteit van Utrecht en is actief bij de Jonge Democraten.

Peter Schouten (7)

Peter Schouten is door de leden van D66 Overijssel verkozen op de zevende plek op de kandidatenlijst bij de Provinciale Statenverkiezingen van maart 2019. Lijsttrekker Wybren Bakker: ‘Schouten heeft veel bestuurlijke ervaring in de lokale politiek en zal bijdragen aan een sterke verbinding met de buren en het buitenland”. Schouten is zelfstandig adviseur inzake verkeer, vervoer en infrastructuur.

Fokke Hoogland (10)

Fokke Hoogland is door de leden van D66 Overijssel verkozen op de tiende plek op de kandidatenlijst bij de Provinciale Statenverkiezingen van maart 2019. Lijsttrekker Wybren Bakker: ‘Fokke kent D66 van binnenuit en weet hoe procedures binnen de overheid werken en zal zich inzetten om het sociaal-liberale geluid mee in de Staten te versterken”. Hoogland is als projectmanager werkzaam voor de gemeente Deventer.

Alle Deventer kandidaten  staan in de volgende volgorde op de lijst:

• Wybren Bakker (Diepenveen) -> Lijsttrekker
  • Blanca de Louw (Deventer) -> Nr. 6
  • Peter Schouten (Deventer) -> Nr. 7
  • Fokke Hoogland (Deventer) -> Nr. 10
  • Harold Rietman (Deventer) -> Nr. 12
  • Arjen Schuiling (Deventer) -> Nr. 14
  • Mieke Viveen-van den Bosch (Deventer) -> Nr. 20
  • Harold Teunissen (Deventer) -> Nr. 25
  • Rob Welling (Schalkhaar) -> Nr. 26
  • Michiel Henneke (Deventer) -> Nr. 31

Met 10 van de 38 kandidaten is D66 Deventer hofleverancier van de lijst voor de provinciale statenverkiezingen.

Bekijk de volledige lijst hier.