zondag 19 september 2010

Start politieke jaar

Tijdens het reces kon iedereen even op adem komen, maar halverwege augustus zijn we weer bij elkaar gaan zitten. Diverse onderwerpen bespreken, teambuilding, contacten met het bestuur aanhalen en natuurlijk voorbereiden op de eerste raadsvergadering. Werkbezoeken, het fractiekantoor is opgeruimd, opening bij de rioolzuivering bijgewoond en diverse contacten met actieve bewoners gehad. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

De raad begon 14 dagen geleden op informele wijze met workshops over het voeren van een debat: hoe vergaderen we en hoe vind je elkaar als politici. Een inspirerende avond die afgesloten werd met een politieke markt over het ambitiedocument huisvesting ambtenaren.

Tijdens de eerste raadsvergadering konden we meteen een en ander in de praktijk brengen. Dit resulteerde in diverse debatten, amendementen en moties: al met al een volle avond waarbij met tijd en wijlen er stevig en scherp, maar ook soms met humor de standpunten werden uitgewisseld.

Het zal geen saai jaar worden, dat is duidelijk!

Mieke Viveen, raadslid