zondag 29 augustus 2010

D66 belooft pittige vragen over Spoorboog

Parlementariër Wouter Koolmees is onder de indruk van de impact van de plannen voor de aanleg van een verkorte spoorboog in Colmschate/Deventer. Vrijdagmiddag 27 augustus inspecteerde hij persoonlijk de locatie en sprak met bewoners. De D66-woordvoerder gaf aan tijdens de hoorzitting op 8 september pittige vragen te zullen stellen.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

In gezelschap van de Deventer D66-wethouder Marc-Jan Ahne en fractievoorzitter Patrick Sonneveldt liet Koolmees zich informeren over de plannen van minister Eurlings om een verkorte spoorboog in Colmschate aan te leggen. Wouter Koolmees is namens D66 de woordvoerder voor Verkeer en Waterstaat in de vaste Kamercommissie. Na een bezoek aan de plek waar de fly-over zou moeten komen, had hij een gesprek met Gerrit en Tiny Beijers van de groep verontruste bewoners. Ook Koolmees is ervan overtuigd dat er sprake is van een onwenselijke gang van zaken.

‘Ik ben blij dat ik naar Deventer ben gekomen’, aldus Koolmees. ‘Pas als je hier komt kijken en met betrokkenen praat, zie je wat de impact is van een dergelijk plan. Van alle denkbare scenario`s om een noordelijke aftakking van de Betuwelijn aan te leggen, lijkt mij deze veruit de meest ingrijpende’. Ook het feit dat er geen overleg heeft plaatsgevonden met het gemeentebestuur, vindt Koolmees erg kwalijk.

Koolmees geeft aan met pittige vragen te zullen komen tijdens de hoorzitting in de vaste Kamercommissie en de behandeling in de Tweede Kamer.

D66-parlementariër Wouter Koolmees in de huiskamer van de familie Beijers om hun zorgen over de aanleg van de verkorte spoorboog te bespreken. Vlnr. Gerrit Beijers, Patrick Sonneveldt, Wouter Koolmees, Marc-Jan Ahne.