maandag 14 juni 2010

Het hart van Schalkhaar klopt als vanouds

Op vrijdag 11 juni opende burgemeester Heidema de nieuwe wijkwinkel in Schalkhaar. Op de locatie De Lindeboom kunnen de dorpelingen terecht voor het afhalen van hun rijbewijs of paspoort, het doen van aangifte van een geboorte of voor het lenen van boeken en dvd’s. Met deze langverwachte voorziening bewijst de aloude Lindeboom zich opnieuw als kloppend hart van Schalkhaar.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Het was een gezellige drukte op het plein voor de nieuwe bibliotheek annex wijkwinkel. De jongste kinderen genoten van een leuke poppenkast voorstelling en verklapten waar de raaf was. Spannend. Daarna werden alle belangstellenden naar het begin van het Pastoorsbosje gedirigeerd. Rianne Knippels vertelde over het vernieuwde fiets- en voetpad naar basisschool De Sleutel, dat met steun van de Wijkaanpak tot stand is gekomen. Dringend verzoek om in het hoekje niet meer te parkeren!

Jos Debeij van de Bibliotheek en vervolgens Irene de Negro van Woonstichting De Marken memoreerden de lange weg die is gegaan om de huidige voorzieningen tot stand te brengen. Al in 2003 werd de bibliotheek aan de Oerdijk bedreigd met sluiting, wat werd voorkomen dankzij massale protesten uit het dorp. Een enerverende periode volgde, maar met de ingebruikname van de nieuwe lichte ruimte voor bibliotheek en wijkwinkel kan Schalkhaar weer jaren vooruit. Zeker als ook nog eind juni de nieuwe voorzieningen voor kinderdagverblijf Kiekeboe klaar zijn in het voormalige Haarhuus aan de Ganzeboomsweg.

Ankie Pannekoek, raadslid